LOVE TAINAN! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Cheyenne Vitalis - WaarBenJij.nu LOVE TAINAN! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Cheyenne Vitalis - WaarBenJij.nu

LOVE TAINAN!

Door: Cheyennevitalis

Blijf op de hoogte en volg Cheyenne

07 November 2010 | Taiwan, Taipei

Jeetje, ik weet niet waar te beginnen... Maar tot nu toe vind ik Taiwan nog steeds geweldig...
Ik zal maar beginnen in Taipei, want daar had ik eindelijk mijn ticket geboekt naar Hong Kong en eindelijk ook mijn Hostel geboekt..

In Taipei ben ik met Diana nog naar de night market geweest wat ook echt leuk was... Heerlijk eten en heelveel lieve mensen.. Het voordeel van mij is dat als we wat bestellen altijd wat extra eten erbij krijgen.. Of als ik oorbellen koop dat ik dan nog een paar mag uitkiezen.. ME LIKELY!! Ik zou afgelopen vrijdag dan voor het eerst alleen reizen, want de moeder van Diana is dan in Taipie.. Dus ik ga dan in mijn uppie 2 weekjes door Taiwan reizen.. SUPER ENG!!

Ik had van te voren natuurlijk naar wat hostels gezocht en hoe ik van plek naar plek moet reizen, maar het blijft toch eng.. Ik moet eerlijke zeggen dat ik donderdag toch een beetej bang werd en dacht : Waar ben ik mee bezig.. Vrijdag was het dan zover eerste met de bus naar de busstation wat echt verschrikkelijk was met die koffer van mij en daarna weer de bus naar Tainan..

En jahoor wat ik al dacht ging het natuurlijk mis.. Ik stapte een stad te vroeg uit en me bus vertrok zo weg voor mijn neus.. haha dus ik weer helemaal in paniek gelukkig was daar een medewerker die wat engels kon en die me gelukkig op een bus kreeg die ook naar Tainan ging.. (IK besef nu hoeveel schietgebedjes is heb gedaan in deze korte periode dat ik hier ben) Eindelijk in Tainan stond ik daar met mijn map van Tainan.. En jahoor weer in paniek want welke kant moet ik in godsnaam op! Ik dacht het wel ff aan iemand te kunnen vragen maar die keek me zo aan van KAN JIJ GEEN CHINEES?? nee dat kan ik niet nee dus weer aan iemand vragen die meteen met mij mee reed op zijn scooter naar de goeie richting..

Na een uur (wat je in een kwartier kan doen) was ik eindelijk bij mijn hostel aangeland wat een super plek is het hier ik had gelukkig de hele kamer(6bedden) voor mijzelf.. OOk een super lieve baas die me meteen alle hotspots vertelde over Tainan.. Die avond ben ik nog wat rond gelopen en heb superleukeeigelijknietnodig dingentjes gekocht in een supercuteschattig winkeltje...

De volgende dag ging ik richting Anping (is een soort havengebied en der staan allemaal forts van de tijd dat nederland de macht over Taiwan had) Dus ik wachten op de bus die om het uur komt en het was nog is bloedheet die dag.. Dus ik aan zo oude man vragen die met ze auto geparkeerd stond en op ze vrouw te wachten hoelaat de bus komt.. Dus hij helemaal voor mij uitzoeken en hij vertelde dat de bus om het half komt.. Nou geloof me ik was daar iets voor het half en ik stond er al 3 kwarties :S...

Toen zijn vrouw kwam zei hij dat ik wel mee kon rijden omdat ze daar in de buurt wonen.. Ze brachten helemaal naar de fort waar ik moest wezen echt siper lief!!!

Nou daar wat rondjes gelopen niet echt veel te zien.. Der stond ook een grote tempel daar.. Ik moet toch zeggen dat ik die tempels maar wat geheimzinnig en ook iets engs vind dus ik ga der liever niet in, maar het is wel mooi om er na te kijken

Ik ben vanaf daar na een andere fort gaan lopen ..wat op zich wel te doen was omdat je langs de haven loopt en het was daar vrij koel... Ook bij die fort was er niet veel te zien maar dan kwam ik wel 3 jongens tegen die daar werkte en me alles der over vertelde.. Meteen fotos maken en facebook uitwisselen..

Van daar had ik de bus gepakt en ben ik naar Estlite gegaan (grootste bioekwinkel in Taiwan) heb ik eat pray and love gekocht en ben lekker een halve middag bij de starbucks gaan zitten.. Daarna nog naar de night market MYGOD! Wat was het druk het is dat die mensen ook klein zijn als was ik echt flauw gevallen..

Vandaag ben ik naar de tempels gegaan.. En Cheyenne zal niet Cheyenne zijn zonder te verdwalen jeetj en het was ook zo warm vandaag.. Maar eindelijk de tempel gevonden.. Voor de tempel is een grote ateletiek baan waar allemaal kinderen aan het spelen waren.. Dus ik was daar even gaan zitten en kwam zo in gesprek met een jongen die me vertelde dat ze van de kerk achter ons kwamen (hij ook) en dat ze na de dienst altijd activiteiten organiseerden.. Ik praatte met hem nog lang door over God enover mijn reis en realiseerde me toen dat de wereld zo groot lijkt maar eigelijk heel klein is.

De tempels waren super en gratis:D ..Ojha dat is ook grappig als je een student kaart heb dan krijg je altijd discount.. Dus ik loop nog rond met mijn oude schoolkaart (ben allang afgestudeerd) maar ze trappen er allemaal in) Daarna ben ik naar mijn lievelingsshopstraatje gegaan Minzi Road! Daar ben ik naar zo'n hippe mall gegaan waar opeen zo verkoper naar me toe kwam Hey i know you i recognize your shoes! Huh? Bleek het de verkoper te zijn waar ik die super cute spulletjes had gekocht.. Ik heb letterlijk een uur zitten praten met die gozer en natuurlijk facebook uitgewisseld... Daarna een verdieping hoger gegaan waar ik in gesprek kwam met een heel groep verkopers die allean maar konden zeggen hoe poor hun english was.. Ook daar weer facebook uitgewisseld en foto's zitten maken..

En nu zit ik hier te typen met een soort van vlinder gevoel in mijn buik hoe enthousiast ik ben en dat ik nooit had durven dromen dat het zo zou gaan... Ik heb echt het gevoel dat God me allerei dingen op mijn pad zet waar ik veel over nadenk en over kan leren..

Ook als ik alleen ben denk ik over de momenten die ik heb mogen mee maken en dank ik God voor waar ik sta en dat ik dit mag doen..

Morgen (ik weet niet eens welke dag het is en welke datum) ga ik naar Kaoshiung en kan niet wachten wat me daar gaat overkomen.. Ik ben nu helemaal niet paniekerig maar juist enthousiast en verheug me erop!

Ik kan helaas ook geen foto's plaatsen omdat die computers mijn camera maar niet pakt dus dat moet wachten totdat ik in Taipei weer ben..

Oke tot snel weer ik zal snel iets proberen te schrijven..

p.s let niet op mijn spellingfouten...

  • 07 November 2010 - 20:59

    MaPa....:

    Leuk verhaaltje, wijffie...ja het past bij je deze reis en zie je dat je het kan? Even doorbijten...en leuk he je komt van alles tegen...Ja en je gaat nadenken idd...er is zoveel meer..dat wat jij nu ontdekt op je 19e, ervaar ik nu op latere leeftijd, zo mooi!

    Maak ook foto's met je Iphone, zet die erop! En maak ze dan ook met je camera..xxxMaPa

  • 07 November 2010 - 21:06

    Broertjedoes:

    Che!!

    Hahaha nog meer troep gekocht? je gaat zeker overgewicht hebben als je volgend jaar terug gaat naar NL!!!

    Nou geniet ze daaro en ik lees snel je verslagen weer!

    Cium Does

  • 09 November 2010 - 14:35

    Villa Kadijken:

    hey chey, klinkt geweldig daar we missen je echt super het is hier nu echt saai zonder jou. wij hopen dat je dit leest en we zijn echt jaloers op het weer en de leuke dingen daar!!!! xxx isa, lisa, carlijn en ella ( van corry de groetjes)

  • 09 November 2010 - 14:36

    Hallo:

    Hallo!!!!

    Hoe gaatie daar??

    Doei!!!!


  • 14 November 2010 - 19:48

    Naomi!:

    Wauw echt toff man!
    Om de haverklap zie ik 'super' staan in jouw verhaaltje meaning dat je het heeeel erg leuk hebt daar ofcourse:D..

    Kga echt ook een avontuurtje boeken voor mezelf in mn uppie, als ik het aandurf:p.. Weet nog niet waar, maar nepal lijkt me wel cool B-)..

    Maar goed little Chiyo:p, geniet ze!

    Greetingzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Taiwan

5 maanden trip

Recente Reisverslagen:

07 November 2010

LOVE TAINAN!

01 November 2010

ILOVETAIWAN

27 Oktober 2010

Taipei
Cheyenne

Actief sinds 22 Okt. 2010
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 7793

Voorgaande reizen:

04 September 2014 - 31 Maart 2015

My Little Adventures. 2014-2015.

10 Januari 2011 - 10 Maart 2011

Indonesie

27 Oktober 2010 - 10 Januari 2011

Taiwan

01 December 2010 - 29 December 2010

Thailand

08 December 2010 - 12 December 2010

Laos

Landen bezocht: